Chat with us, powered by LiveChat

IT sisekorra eeskiri

IT sisekorra eeskiri kaitseb ettevõtjat ja aitab töötajat

Miks peaks ettevõte omama IT sisekorra eeskirju?

Küberturvalisuse planeerimisel keskendutakse tavaliselt pigem tark- ja riistvaralistele tehnilistele lahendustele, kuid on oluline meeles pidada, et inimfaktor on vähemalt sama oluline kui tehnilised kaitsemeetmed. Ettevõtte töötajad võivad olla nii küberturvalisuse nõrkus kui ka tugevus, sõltuvalt nende küberturbealastest teadmistest ja sellest, kui hästi järgitakse turvareegleid. Kui töötajad peavad IT-süsteemide kasutamise reeglitest kinni ja teavad kuidas erinevates digitaalsetes olukordades käituda, aitab see vähendada küberohtude riske ja suurendada oluliselt kaitsevõimet.

IT sisekorra eeskirjad aitavad tagada, et töötajad kasutaksid IT-süsteeme ja töövahendeid õigesti, tõsta töötajate küberturbealast teadlikkust, kaitsta ettevõtte ressursse ja seeläbi tõhustada IT-turvalisust. Hästi koostatud IT sisekorra eeskirjad sisaldavad endas reegleid ja parimaid tavasid ning aitavad töötajatel oma tööd efektiivsemalt teha.

Mis teemasid IT sisekorra eeskirjad võivad katta?

IT sisekorra eeskirjad võivad varieeruda sõltuvalt ettevõtte suurusest, tegevusvaldkonnast ja konkreetsetest vajadustest. Allpool on toodud mõned levinud punktid, mida võiks kaaluda IT sisekorra eeskirjadesse lisamiseks:

  1. Paroolipoliitika: millised on nõuded tugevatele paroolidele, kus paroole hoitakse ja kui tihti neid tuleb uuendada.
  2. Andmete turvalisus: kuidas käsitleda tundlikke ja konfidentsiaalseid andmeid, sealhulgas nende krüpteerimise nõudeid.
  3. Ligipääsuõigused: kuidas ja kelle käest taotletakse ligipääsuõigusi ja kelle kinnitusel.
  4. Võrgu turvalisus: reegleid avalike ja ettevõtte sisevõrkude kasutamisel, kaugtöö.
  5. E-posti kasutamine: e-posti kasutamise turvareeglid, isiklik e-post.
  6. Tarkvara paigaldamine: milline on lubatud tarkvara, kuidas toimub tarkvara paigaldamine ja uuendamine.
  7. Mobiilseadmete kasutamine: kirjeldab reeglid ettevõtte ja isiklike mobiilseadmete (sülearvutid ja nutiseadmed) kasutamise osas.
  8. IT turvaintsidentide tegevuskava: tegevuskava IT-intsidentide (näiteks andmeleke või küberrünnak) puhul toimimiseks ja teavitamisprotseduurid.
  9. Juriidilised kohustused: viited kohalikele ja rahvusvahelistele seadustele (näiteks GDPR), mida tuleb IT-süsteemide kasutamisel järgida, eriti andmekaitse ja autoriõigusega seotud õigusaktid.
  10. Koolitus ja teadlikkuse tõstmine: kuidas toimub uute ja olemasolevate töötajate küberturbealane koolitamine ja teadlikkuse tõstmine.
  11. Karistusmeetmed: millised on tagajärjed eeskirjade rikkumise korral, alates hoiatustest kuni võimalike õiguslike sammudeni.

IT sisekorra eeskirjade sisu koostamisel tuleb lähtuda konkureetse ettevõtte vajadustest. Oluline on tagada, et IT sisekorra eeskirjad oleksid selge struktuuriga, ühtselt mõistetavad ja kättesaadavad kõigile ettevõtte töötajatele. Neid tuleks ka perioodiliselt üle vaadata ja vajadusel ajakohastada vastavalt muutuvatele IT-turvalisuse nõuetele ja ettevõtte vajadustele.

IT sisekorra eeskirja dokumendi loomiseks võta meiega ühendust või avalda soovi saada meie IT sisekorra eeskirja loomise juhend tasuta!

Soovin saada IT sisekorra koostamise juhendi e-mailile:
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Teie veebilehtiseja ei vasta kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Внимание! Teie veebilehtiseja ei vasta kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.